Game Lounge omdöpte JapaneseCasino-webbplatsen till JAPACASI

[ad_1]

Game Lounge, en iGaming affiliate med över 130 webbplatser i mer än 30 länder, tillkännagav en omprofilering av sin webbplats i Japan eftersom verksamheten fokuserar mer på lokala kunder.

Reflektera tendensen till ordblandningar

Game Lounges JapaneseCasino affiliate-webbplats bytte namn till JAPACASI för att återspegla den befintliga tendensen till ordblandningar bland japanska användare och för att underlätta kundengagemang.

Jonas Cederholm, verkställande direktör för Game Lounge, betonade den avgörande roll lokalisering spelar för ett internationellt företag som verkar i många olika länder som Game Lounge, och beskrev att även om lokala överväganden ”alltid har legat i framkant” för det SEO-baserade affiliate, företaget ansåg att det ”kunde gå längre genom att byta varumärke och designa om.”

”På Game Lounge har vi förmånen att ha sju japaner som arbetar för företaget, och det var vettigt för oss att lyssna på teamet och arbeta med hur vi bör anpassa oss för att attrahera fler lokala tippare med vår förståelse för nyanserna på marknaden, ” avslutade Cederholm.

Det nya varumärket och designen kommer att fokusera mer på de nuvarande Kawaii-karaktärerna som finns i varumärket efter att de japanska medborgarna från Team Japan meddelat ledningen för det Malta-baserade iGaming-affiliatet att japanerna är vana vid animerade banderoller, krockande färger och levande bilder.

För att förklara resonemanget bakom beslutet beskrev platschefen för Japan Rika M att Game Lounges partnerkasinon gav dem feedback ”om vilken typ av reklam de vill ha för sina varumärken” för att hjälpa affiliate att komma med en ny webbplats ”som har bättre konvertering element” på den lokala marknaden.

Fler trevliga karaktärer

Det nya namnet och designen på Game Lounges japanska onlinekasinowebbplats förväntas bygga vidare på dess etablerade samling av Kawaii-karaktärer som blev maskotar för varumärket, vilket hjälper lokalbefolkningen att känna igen det på marknaden, samtidigt som det hjälper varumärket att resonera med den lokala kulturen.

Game Lounge grundades 2011 som en prestationsbaserad onlinemarknadsföringsverksamhet med fokus på spelindustrin. Game Lounge utökade initialt sin portfölj i Norden och Europa och lanserade 2016 sin japanska webbplats för att bli det första affiliateföretaget att komma in på den japanska marknaden på en professionell nivå.

Efter att initialt förvärva 51 % av aktierna i Game Lounge 2015, förvärvade Cherry AB den återstående andelen i iGamings affiliateverksamhet 2018.

Bland de senaste förvärven som gjorts av Game Lounge var Slottracker.com som köptes från Innovative Game Solutions Partnership för en total ersättning på €1 miljon (1,05 miljoner USD) plus tillägg tidigare under året.

[ad_2]

Source link