GiG signerade villkorschef med landbaserad operatör i Ontario

[ad_1]

Leverantör av plattforms- och medialösningar till iGaming-industrin, Gaming Innovation Group (GiG), meddelade att de har tecknat ett avtal om villkor med en etablerad landbaserad operatör i Ontario.

Chefen för villkorsavtalet med den icke namngivna landbaserade operatören i Ontario kommer att se GiG leverera sin prisbelönta plattform, sportbok och omnikanallösningar i den kanadensiska provinsen.

I en kommentar till tillkännagivandet uttryckte Ben Clemes, general manager för GiG North America, sin tillfredsställelse över möjligheten att samarbeta med en etablerad landbaserad operatör i Ontario.

”Jag är verkligen exalterad över att teckna villkorschefen med en landbaserad partner som framgångsrikt har verkat på Ontario-marknaden i många decennier,” sa Clemes och beskrev att operatörens landbaserade närvaro kommer att ge GiG ”möjligheten att visa upp kraften” i sin beprövade omnikanallösning och ”fullständiga produktkatalog”, inklusive kasino, sport och dess frontend-lösning.

GiG och den landbaserade operatören förväntar sig att teckna ett fullständigt partnerskapskontrakt under de kommande månaderna, och beräknas inleda verksamhet under partnerskapet under första halvåret 2023.

Chef för villkorsavtalet är den senaste utvecklingen kring GiG i Ontario efter att fler och fler operatörer väljer företagets produkter och tjänster för att driva sitt varumärke i provinsen, lockade av GiG:s ledande teknologi och flexibla arkitektur.

Efter leverantörslicensen som beviljades GiG av Alcohol and Gaming Commission of Ontario (AGCO) i juli, lanserade GiG redan med två operatörer, varav den senaste var onlinekasinomärket SpinAway, och förbereder sig för att gå live med en tredje. Det andra var varumärket LuckyDays som drivs av L7 Entertainment, ett företag som samarbetade med GiG för en lansering i Sverige tidigare under året.

Marknaden får draghjälp

Sedan lanseringen i april i år lockar spelmarknaden i Ontario fler och fler operatörer då den förväntas växa till över 2 miljarder dollar i bruttospelintäkter under de kommande tre åren, enligt H2 Gambling Data.

I oktober släppte iGaming Ontario marknadsdata för andra kvartalet, som visar att marknaden har vuxit med nästan 2 miljarder C$ (1,48 miljarder dollar), med en ökning med 48 %. Utan att ta hänsyn till kampanjsatsningarna registrerade operatörerna i Ontario C$6,04 (4,46 miljarder) miljarder i totala satsningar under kvartalet.

Antalet operatörer ökade från 18 under Q1 till 24 under Q2 och spelwebbplatser ökade från 31 till 42, aktiva spelarkonton växte med 27,6 % till 628 000, och det genomsnittliga beloppet som spenderades per spelarkonto ökade från C$113 ($83,48) under Q1 till 142 C$ (104,9 $).

[ad_2]

Source link