Checkd Group och Xtremepush Team för bättre anpassning av spelaren

[ad_1]

Partnerskapet bör resultera i en ökning för Betting Hub-appen och brittiska och amerikanska varumärken, enligt ett officiellt pressmeddelande. Xtremepush fokuserar på omnikanalslösningar för kundengagemang som bör möjliggöra Kontrollerad grupp att driva mer ambitiösa spelare-förvärvsstrategier.

Bygg skräddarsydd tillvägagångssätt för personalisering med Xtremepush

Xtremepush analyserar mobil- och webbanvändare, sammanställer data och erbjuder datadrivna och kontextualiserade insikter som sedan översätts till personliga meddelanden som leder till bättre resultat för partners.

Engagemangsspecialisten är också stolt över att leverera vad den kallar ett ”hyper-personligt tillvägagångssätt” som leder till en betydande ökning av onlinekonverteringsfrekvensen. Kollade gruppens Betting Hub appen kommer inte att vara den enda att dra nytta av, med FlashPicks, Footy Accumulators och Vinnarnas bilaga webbplatser som drar nytta av tekniken på båda sidor av Atlanten.

Checkd Group bör utnyttja denna nya expertis och partnerskap för att stimulera sina egna operatörspartners att engagera sig med sina kundbaser. Kommenterar partnerskapet, Checkd Group Alex Beecham sa att företaget alltid var på jakt efter att förbättra sina engagemangsstrategier och att Xtremepush gav det en betydande förbättring.

Detta har att göra med hur Checkd Group personifierar och skräddarsyr innehåll. ”Detta nya partnerskap fungerar som ytterligare bevis på vår önskan att fortsätta produktinnovation med CRM-lösningar som kommer att öka den aktiva spelarbasen för våra operatörspartners,” sa Beecham.

Xtremepushs Jack Oliver var lika nöjd med det nya bandet. Han lyfte fram plattformens styrkor och tillade:

Vår plattform förser Checkd Group med den avancerade verktygsuppsättning som den behöver för att ytterligare öka retentionspotentialen för alla deras varumärken genom att leverera relevanta meddelanden och e-postmeddelanden till sina kunder.

Xtremepush’s Jack Oliver

Oliver är säker på vad han har beskrivit som ett ömsesidigt framgångsrikt partnerskap som går framåt. Checkd Group har under de senaste månaderna letat efter att expandera och växa sitt geografiska fotavtryck.

Företaget gjorde en framgångsrik debut i Ontario, Kanada, och har svängt starkt mot de reglerade sportspelmarknaderna i USA. Tillägget av Xtremepush är en annan vägledd ansträngning för att uppnå ytterligare erkännande och räckvidd.

[ad_2]

Source link