EveryMatrixs resultat för tredje kvartalet slog alla företags förväntningar

[ad_1]

EveryMatrix’s Tredje kvartalets resultat är inne, och företaget har visat solida resultat över hela linjen. Bruttovinsten för alla företagets affärsvertikaler, inklusive plattform, sport och kasino, växte och överträffade faktiskt de ursprungliga prognoserna.

Tillväxt registrerad över alla vertikaler

Bolaget rapporterade också stark försäljning under kvartalet och noterade att det uppnådde två operatörslanseringar under den undersökta perioden med en stark kassabalans just nu. Bruttovinsten ökade med 33% jämfört med föregående år under kvartalet till 16,8 miljoner euro (16,7 miljoner USD).

Detta beror inte minst på bolagets framgångsrika lansering i Tyskland och trickle-down-effekten under tidigare kvartal samt bolagets robusta affärsmodell. EBITDA ökade till 6,4 miljoner euro (6,37 miljoner USD) under perioden.

Kasinovertikal var särskilt stark under kvartalet. EveryMatrix rapporterade solida resultat efter vinnandet av Veikkaus offentliga upphandling som marknadsförde företaget som den officiella ”Online Casino Games as a Service”-enheten för den finska statsägda enheten. En kommentar om denna framgång vid den tiden, EveryMatrix Group CEO Ebbe Groes sa:

Jag är glad över att se ett fantastiskt tredje kvartal, med global försäljningsutveckling och mycket goda finansiella resultat. Ännu viktigare är att vi vann två nya Tier-1-kunder under kvartalet, Veikkaus i Finland och bet-at-home i Tyskland och internationella marknader.

EveryMatrix Group VD Ebbe Groes

Banbrytande med innovativa projekt och på nya marknader

Groes noterade också de framgångsrika företagslanseringarna med BetMGM i USA och med Marockos statsägda lotteri. BetMGM är också koncernens första amerikanska kund som slog sig ihop med företaget för sin SlotMatrix-lösning. Några av de mer anmärkningsvärda prestationerna under perioden inkluderade bruttospelintäkter på €100 miljoner (99,48 miljoner USD) i september från kunder på alla produkter.

I slutet av tredje kvartalet var EveryMatrix officiellt live med 18 reglerade marknader på sin egen RGS. Företaget lanserade också sitt första kryptocasinoprojekt och tecknade 14 nya kasinoaffärer och noterade 22 nya kundlanseringar. Företaget rapporterade på samma sätt 11 nya sportklientvinster och 18 nya affiliate-plattformsaffärer. Av lika stor betydelse säkrade EveryMatrix sitt inträde i Ontario, vilket verkligen markerar ett hektiskt och mycket framgångsrikt tredje kvartal.

[ad_2]

Source link