First Look-spel och RAW iGaming sätter pennan på papper för ny affär

[ad_1]

Den ”ultimata” iGaming-marknadsföringsplattformen som gör det möjligt för spelstudior att komma i kontakt med 800+ iGaming-affiliates och mer än 20 miljoner globala kasinospelare har ingått ett nytt avtal med den lovande 2021-lanserade studion som skapar mycket innovativa slots som sticker ut ”i havet av likhet”. Följaktligen kommer RAW iGaming att åtnjuta mer synlighet och förbättrad reklam för sina slots genom att få tillgång till First Look Games massiva nätverk av godkända utgivare.

Exponering för över 20+ miljoner globala spelare

Tillsammans samlar nätverket över 20 miljoner globala kasinospelare, med särskild tonvikt på mycket konkurrensutsatta reglerade spelmarknader i Europa och andra delar av världen. I utbyte kommer detta att garantera höga exponeringsnivåer för leverantören som är känd för sin patentsökta Super Slice-motor som förlitar sig på hjul istället för standardrullarna.

Genom att samarbeta med First Look Games kommer RAW iGaming att kunna dela all information om sina slotspel. Listan över tillgångar kommer att finnas i ett dedikerat First Look Games-bibliotek som är tillgängligt för affiliates. Biblioteket kommer att innehålla bilder, logotyper, samt videor av respektive spel som spelas i realtid. Affiliates kommer att få tillgång till dessa tillgångar i biblioteket och enkelt ladda ner all nödvändig information antingen i bulk eller för varje enskilt spel.

First Look Games kommer att göra det möjligt för RAW iGaming att använda sitt Studio Management Center för att effektivt hantera alla tillgångar och spelinformation samtidigt som man lyfter fram viktiga avtal om exklusivitetsavtal samt lägger till och tar bort jurisdiktioner för varje spel.

Med hjälp av en serie dedikerade efterlevnadsverktyg kommer First Look Games att se till att alla spelrecensioner och allt innehåll som genereras och publiceras av affiliates kommer att vara 100 % korrekta och au pair med branschens krav på ansvarsfullt spelande. Dessutom, genom att låta spelstudior bestämma vilken information som ska delas med utgivare, kommer RAW iGaming också att njuta av förbättrad kontroll.

Utnyttja kraften i affiliate-marknadsföring för att öka medvetenheten

First Look Games medgrundare Tom Galanis erkände RAW iGamings ”big splash” i branschen och tillade att det nya partnerskapet ytterligare borde hjälpa studion att utnyttja kraften i affiliate-marknadsföring för att skapa mer medvetenhet bland ett ännu större antal spelare och speloperatörer .

RAW iGamings verkställande direktör Tom Wood förklarade studions positionering som en ”rosa haj”, eller ”något helt nytt i ett oändligt hav av liknande spel” som lanseras på månadsbasis. Wood förklarade också att den nya affären skulle göra det möjligt för dem att använda räckvidden för 800+ affiliates för att förbättra sina marknadsföringsaktiviteter samtidigt som de introducerar sin nya patentsökta, innovativa slotmekanik. I december förra året meddelade RAW iGaming att de skulle förse NetBet, FullForce och Infiniza med sitt innovativa spelautomatinnehåll.

[ad_2]

Source link