Greentube får klartecken för att lanseras med Entain Brands i Ontario

[ad_1]

Greentube, NOVOMATICs digitala spel och underhållning division, har lanserats på den reglerade iGaming-marknaden i Ontario, vilket markerar ytterligare en stor milstolpe för leverantören av innovativt onlinekasinoinnehåll. Partnerskapet realiseras som en del av en koppling med Entain, och det kommer att hjälpa båda företagen att snabbt befästa sin ställning på den nyligen lanserade marknaden.

Greentube samarbetar med Entain för lansering av flera varumärken i Ontario

Greentube har en licens från Alcohol and Gaming Commission of Ontario, som företaget förvärvade tidigare i år, och som man nu har insett sin potential genom att samarbeta med Entain. Greentube tar med ett antal utmärkta till marknaden, som kommer att plockas upp av en rad av Entains topppresterande varumärken, som också har säkrat licenser att verka i Ontario.

Bland dem finns PartyCasino, Bwinoch BetMGM, som alla är angelägna om att konsolidera sitt iGaming-erbjudande. Detta kommer att bli möjligt genom så utmärkta titlar som Mäktig kejsare, Mighty Sevens, Mäktig elefantoch Diamantlänk, bland andra värdefulla alternativ. Greentube är under tiden inget nytt ansikte på den reglerade iGaming-marknaden i Kanada.

Faktum är att företaget har kunnat starta verksamhet i ett antal lokala provinser, för att nämna Quebec, Manitoba, Saskatchewan och British Columbia, för att nämna några. Greentube finns på samma sätt söderut över gränsen i stater som New Jersey och Michigan.

BetMGM och Greentube har redan arbetat tillsammans i Michigan, till exempel. Greentube har åtagit sig att fortsätta växa över hela linjen i USA och Kanada, som en del av dess bredare nordamerikanska pivot. I en kommentar till nyheterna sa Greentubes kommersiella chef David Bolas:

Denna lansering i Ontario med BetMGM, PartyCasino och Bwin är den senaste viktiga milstolpen för Greentube. Som marknadsdebut representerar det nästa viktiga steg i att leverera vår nordamerikanska strategi och understryker vikten av vår nyckelrelation med Entain Gaming Group.

Greentube kommersiell direktör David Bolas

Greentube har varit upptagen med att bygga upp sin närvaro på flera marknader runt om i världen. Bolaget förvärvade Present Creative som en del av sin pivot i regionen. Företaget har också arbetat med att expandera ytterligare ett snäpp på den europeiska marknaden. I september tecknade Greentube ett innehållspartnerskap med Scommettendo, ett iGaming-varumärke i Italien.

[ad_2]

Source link