Light & Wonder’s Lightning Box lanserar det första Keno-spelet

[ad_1]

Bildkälla: Lightning Box

Light & Wonders interna spelutvecklare, Lightning Box, har introducerat sitt första kenobordsspel någonsin, vilket ytterligare kommer att höja företagets portfölj av alternativ när det kommer till iGaming-produkter. Detta är en debuttitel för Lightning Box som kommer att fungera som grunden för ytterligare expansion i vertikalen, beroende på spelarmottagning och företagets egen läsning av efterfrågan på produkten i branschen.

Lightning Box ger Keno en blandning av funktioner

Keno låter spelare välja från ett rutnät med 80 nummer med 20 nummer som dras slumpmässigt och visas på rutnätet. Om minst två nummer av dessa matchar, tilldelas spelarna en vinst och betalas ut ett pris baserat på deras insats. Spelet kommer med en speciell blixtsymbol, och att ha sex siffror med en sådan symbol kommer att utlösa respin-rundan.

Det finns också 2×2 och 3×3 kolossala symboler som också kan dyka upp på hjulen och de kommer att utlösa mini-, minor-, major- och stora jackpottpriser, med symbolerna som också kan återställa de tre respins.

Spelet kommer först att vara tillgängligt exklusivt på Rank Interactive under en period av två veckor innan det flyttas till OPENGAMING-plattformen, som sedan kommer att hjälpa till med distributionsinsatser och göra alternativet mer populärt på lång sikt. I en kommentar till denna release sa Lightning Box operationschef Michael Maokhamphiou:

Keno är vårt första bordsspel, och vi är glada över att kunna koppla ihop det unika spelet som denna titel erbjuder med vår spelarens favoritmekaniker blixtsnurr.

Lightning Box verksamhetsledare Michael Maokhamphiou

Enligt honom är tillägget av populära funktioner från tidigare framgångsrika Lightning Box-spel och att lägga till dem i en keno-inställning vad som kommer att göra denna första satsning på segmentet till en framgång. Light & Wonder VP spelutveckling Rob Procter var lika nöjd och sa att den nya utgåvan tydligt visade hur kapabel Lightning Box är att bygga titlar som innovativa vertikaler.

[ad_2]

Source link