Saskatchewans tvåmånaders spelhandtag närmar sig 24 miljoner dollar

[ad_1]

Det starka finansiella resultatet är resultatet av en välskräddarsydd produkt som har tagit hänsyn till spelarintresse och preferenser, utnyttjad av en stark underbyggd plattform av provinsen.

Bra första två månaderna

Siffror tillhandahållna av Saskatchewan Indian Gaming Authority (SIGA) uppger att novembers intäkter var 14,8 miljoner dollar (ca 11,1 miljoner dollar), följt av 17 miljoner ca dollar (ca 12,7 miljoner dollar) i december, enligt en rapport från den kanadensiska butiken CBC. Antalet registrerade användare som genererade detta handtag var en smula över 8 000 totalt, vilket innebär att varje registrerad användare har satsat nästan 4 000 CA$ (ca 3 000 $) i genomsnitt.

Dock, Michael Bellegarde – direktör för iGaming på SIGA – förklarade att de totala satsningarna även inkluderade vinster och kampanjer (bonusar, gratisspel, etc.), så det är rimligt att spekulera i att de omsatsades tillbaka på plattformen. Han har också sagt att ungefär 95 % av satsningarna returnerades till spelarna i prissättning, enligt outlet nordostNU.

Så satsningshandtaget här är inte vad spelarna verkligen spenderade på plattformen – det är summan pengar som gick igenom den. Enligt SIGA:s egna siffror var det belopp som användarna satte in cirka 3,7 miljoner CA$ (cirka 2,8 miljoner USD), vilket gjordes genom totalt 55 000 insättningar. Detta för den genomsnittliga registrerade användarens egna utgifter på plattformen till en mer realistisk CA$67 (ca $50).

Av de totala 31,8 miljonerna CA$ (nära $23,8 miljoner) kom en liten del från sportspel – ungefär 1,2 miljoner CA$ (cirka 900 000 $) totalt. Resten kommer från casino iGaming. CBC:s rapport citerade Bellegardes förvåning över detta resultat, eftersom hans förväntan var att eftersom sportspel inte har ett så starkt socialt stigma mot det, borde det ha varit drivkraften.

En bra framgångssaga

Allt detta kokar ner till cirka 1,6 miljoner CA$ (cirka 1,2 miljoner dollar) som plattformen har samlat på sig under de första två månaderna, vilket signalerar att saskatchewanier med största sannolikhet har gjort det värt det för operatören. Även om de starka resultaten indikerar intresse från spelarna, har deras egna stora antal fått kommentarer om spelarhantering när det gäller hälsa och stöd. En sund tippare skapar en sund bransch.

Det är inte möjligt att förvänta sig att all nödvändig beteendedata kan extraheras och analyseras med tanke på att plattformen hade en så stark start under så kort tid. Det finns dock inbyggda algoritmer som syftar till att upptäcka problem med spelbeteende, vilket lämnar förebyggande och utbildning som de bättre alternativen för att bekämpa den potentiella huvudvärk som plattformens lansering kan innebära.

Detta har talats om redan innan datumet för lanseringen tillkännagavs, så det har definitivt inte gått under radarn, och tillsynsmyndigheter håller säkert ett öga på utvecklingen på den fronten. SIGA hade vänt sig till British Columbia Lottery Corporation (BCLC) för att designa och hjälpa till att lansera plattformen. BCLC:s tidigare erfarenhet i Manitoba hjälper säkert till att minimera problemen.

[ad_2]

Source link