William Hill blir spelpartner på stadion för Aston Villa

[ad_1]

Som ett resultat av denna allians blir William Hill den officiella spelpartnern på stadion för laget. Denna koppling kommer att leda till bättre fansupplevelser under de kommande två säsongerna med William Hill som erbjuder dedikerade faciliteter direkt på Villa Park stadion.

Partnerskapet kommer vid en tidpunkt då tillsynsmyndigheter tittar hårt på partnerskapen mellan fotbollsklubbar och spelbolag och omregleringen av sektorn.

Välkommen möjlighet för klubben, varumärket och fans

Fans och deltagare kommer att ha möjlighet att dra nytta av exklusiva erbjudanden och kampanjer, tillsammans med matchbiljetter och klubbprodukter. För att kommentera möjligheten hade William Hill, chef för media och brittiska kreativa Liam McKee, detta att tillägga:

Vi är glada över att samarbeta med Aston Villa och att leverera vår oöverträffade spelupplevelse för detaljhandeln, tillsammans med några spännande erbjudanden och möjligheter, till Villasupportrar.

William Hill chef för media & brittisk kreativ Liam McKee

Aston Villa CCO Nicola Ibbetson var lika glad över att välkomna William Hill som Villa Parks nya partner på stadion. Enligt Ibbetson är William Hill världens ledande sportspelmärke, detaljhandelsbetting, och ser fram emot att ge några spännande nya möjligheter till Villa-fans.

Aston Villa har inte varit blyg för sina band med spelbolag, som fortfarande är en av de största sponsorerna för idrottslag världen över. Tidigare har klubben skrivit på med vadslagningsbyrån Kaiyun Sports som klubbens officiella sponsor. När det gäller klubbens europeiska närvaro gick Aston Villa med på att introducera Duelbits, en annan sportsbook-operatör, som sin officiella partner för regionen.

Det är ännu inte klart hur eventuella förändringar i brittiska spellagar skulle påverka Aston Villas förmåga att behålla dessa affärer på plats och fortsätta arbeta med spelbolag. Tidigare i år sades Premier League-klubbar ta ett frivilligt steg mot att avskaffa spelsponsring.

Frågan om att hitta ett lämpligt substitut kvarstår dock, och bristen på händelser under pandemin biter fortfarande fast i klubbarnas resultat, vilket gör dem till en viss grad ovilliga att släppa taget om pålitliga partners som spelbolag.

[ad_2]

Source link